Veelgestelde vragen

Betaling

Overige

Levering

Statiegeld

ADE

terug naar boven

Hoe kan ik betalen bij Dorstlust?

Je kunt je bestelling in de shop direct afrekenen met iDeal, PayPal of Bancontact. Snel en makkelijk, just the way we like it. Mocht je echt alleen contant kunnen/willen betalen, stuur ons even een berichtje op dorst@dorstlust.nl , dan kijken we wat we kunnen doen (alleen mogelijk bij afhaal bestellingen).

terug naar boven

Wat zijn jullie horecaprijzen?

Naast de webshop runnen wij bij Dorstlust ook een groothandel en leveren we aan de horeca. Hiervoor hanteren we groothandelsprijzen. Neem hiervoor contact met Tessa (Tessa@dorstlust.nl ) op.

terug naar boven

Leveren jullie ook als groothandel aan horeca?

Zeker! Hiervoor kun je het beste contact opnemen met Tessa via Tessa@dorstlust.nl.

terug naar boven

Ik heb een klacht, wat nu?

Dat is vervelend. Bij Dorstlust proberen we er alles aan te doen om jouw bestelling naar alle tevredenheid af te ronden. Mocht dit volgens jou niet gebeurd zijn, dan horen we dit natuurlijk graag. Samen kunnen we dan kijken voor een oplossing, waar we meestal wel uitkomen.

De klachtenprocedure bij Dorstlust is eigenlijk heel simpel: let us know! We horen graag je klacht aan via info@dorstlust.nl, waarna we je zo snel mogelijk te woord zullen staan en dus samen een oplossing zoeken. Natuurlijk kun je ook telefonisch contact met ons opnemen, zie hiervoor onze contact-pagina.

terug naar boven

Jullie hebben leuke dranken, maar mijn lievelingsdrank zit er niet bij. Hoe kan dit?

Oh no! Wij bij Dorstlust zoeken ons assortiment met veel zorg uit, waarbij de maatstaaf is en blijft dat we het drankje zelf graag drinken. Dat jouw lievelingsdrankje er niet bij zit kan dus twee redenen hebben; of we vinden het zelf niet zo lekker, of we kennen het domweg nog niet. Laat het dus vooral weten met een mail naar dorst@dorstlust.nl, en wie weet wordt ’t onze nieuwe Dorstlust-drank.

terug naar boven

Ik wil jullie drankjes best eens proeven, zonder gelijk een bestelling te plaatsen. Waar kan ik dit doen?

Hoewel nieuwe dingen uitproberen iets goeds is – vinden wij, wil je soms eerst weten wat voor vlees je in de kuip hebt, dat vinden we best begrijpelijk. Vandaar dat we de Drankerij hebben geopend!

Een winkel als geen ander, waar alle dranken van de site (en méér) staan uitgestald. Kan je gewoon per flesje kopen.

Daarnaast zijn er natuurlijk ook een heleboel leuke plekken in Amsterdam (en ook op steeds meer andere plekken in NL) waar je een deel van ons assortiment kunt proberen.

Daarnaast is de Ruyschkamer, op de Ruyschstraat 34 in Amsterdam-Oost ons officieuze Proeflokaal. Hier staan behoorlijk veel van onze dranken uitgestald, al dan niet te verkrijgen in een lekkere cocktail. Kom proeven!

 

terug naar boven

Ik ben zwanger, zijn jullie dranken geschikt voor mij?

Gefeliciteerd! Omdat de dranken in ons assortiment geen onnatuurlijke toevoegingen bevatten zijn ze in principe geschikt voor zwangere vrouwen. De keuze voor cafeïne houdende dranken laten we echter aan jou over; de een drinkt ze wel, de ander kiest er voor geen cafeïne tot zich te nemen. Fritz-kola raadt zijn cola’s met cafeïne in ieder geval af voor de zwangere medemens (en voor kinderen). Gember schijnt daarnaast wel de misselijkheid tegen te gaan...  Hoewel er strikt genomen in de Ginger beer en Rootbeer een minimum percentage alcohol zit (<0,5%), is deze hoeveelheid absoluut niet schadelijk. Tot slot, onze dranken zijn natuurlijk een erg leuk alternatief voor de alcoholvrije momenten...

terug naar boven

Mijn kind mag geen frisdrank. Mag mijn kind wel Dorstlust-drank?

Natuurlijk bepaal je helemaal zelf wat je je kind laat drinken. Ons assortiment bestaat uit frisdranken, en in frisdranken zit nu eenmaal suiker. Ook in onze natuurlijke frisdranken, al verschilt de hoeveelheid per merk of drank. Veel dranken uit ons assortiment bevatten koolzuur, soms ook een aandachtspuntje voor kids. Wel zijn bijna al onze dranken op basis van natuurlijke ingrediënten, zonder toevoegingen, lactosevrij, glutenvrij, vegetarisch en vegan.* Dit maakt onze dranken geschikter dan de random frisdranken, maar we raden de cafeïne houdende dranken af voor jonge dorstigen.
*Wil je hier meer over weten, stuur ons dan een mailtje.

terug naar boven

Ik vind mijn bestelde drankje toch niet zo lekker, now what?

Ondanks dat onze dranken stuk voor stuk met zorg geproefd, bediscussieerd en uitgekozen zijn, schijnt het zo te zijn dat smaken verschillen. Dus nu zit je met een drankje dat niet naar wens is. Wanneer je per ongeluk het verkeerde besteld hebt, stuur ons dan een mailtje naar info@dorstlust.nl. Onaangebroken kratten die al bezorgd zijn kunnen op eigen kosten omgeruild worden voor het juiste smaakje. Aangebroken kratten kunnen wij niet retour nemen, dus omruilen zal helaas niet gaan. Wellicht kun je nu je vriend of vriendin, buurman of schoonmoeder blij maken met een origineel cadeau? Of probeer het eens met alcohol – werkt vaak ook goed.

terug naar boven

Krijg ik het krat meegeleverd bij bezorging?

Wanneer je bestelling in Amsterdam bezorgd wordt door onszelf, krijg je natuurlijk de flessen in het (statiegeld)krat geleverd. Ook wanneer je er voor kiest om je bestelling af te halen. Wanneer we je bestelling per post versturen, moeten de flessen natuurlijk wel heelhuids aankomen. Daarom hebben we speciale Dorstlust-dozen ontwikkeld, waarin je drankjes veilig en wel de post overleven. Dit betekent wel dat we het krat (zoals op de afbeelding) niet mee kunnen sturen. Maar hey, de Dorstlust-doos is erg mooi, en hier zit natuurlijk geen statiegeld op.

terug naar boven

Ik woon in België, kan ik ook bij jullie bestellen?

Yes. Oui. Jazeker!

Als je een volle doos of krat (24 flesjes/blikjes) bestelt krijg je de fijnste frisdranken ook nog eens gratis bij je thuisbezorgd!

terug naar boven

Hoe lang moet ik wachten op mijn bestelling?

Bestelling geplaatst, en dan begint het wachten.. Wanneer komt je bestelling binnen?

Bij de verschillende verzendopties kan je het volgende verwachten:

Levering in Amsterdam: In Amsterdam bezorgen we in ieder geval kosteloos op elke werkdag tijdens kantoor-uren bij je thuis. Hierbij is levering de volgende dag vaak al mogelijk. Voor levering op een huisadres, ontvang je van ons altijd een mailtje met bevestiging van de levering.

PostNL: Met bestellingen via de post gaan we gelijk aan de slag. In Nederland houdt dat in dat de levertijd 1-2 werkdagen is, in België is dat 2-3 werkdagen.

Afhalen: Doen we altijd in overleg, je ontvangt van ons een mailtje na het plaatsen van je bestelling. Is vaak de volgende dag al mogelijk in onze Drankerij (let op: de Drankerij is alleen geopend van woensdag t/m zondag).

Heb je de drankjes voor een bepaalde tijd – last minute – nodig, geef het dan aan bij de bestelnotitie, of bel ons even. Dan bespreken we de mogelijkheden.

terug naar boven

Ik heb per ongeluk de verkeerde bezorging-keus gemaakt bij het afrekenen, wat nu?

Geen probleem, overkomt de beste. Stuur een bericht naar dorst@dorstlust.nl, met je bestelnummer en laat ons weten wat er veranderd moet worden, zodat we zo snel mogelijk met je bestelling aan de slag kunnen.

terug naar boven

Hoeveel kost bezorging bij jullie?

Bezorging proberen we bij Dorstlust zo goedkoop mogelijk te houden. Dit houdt in dat er 3 manieren zijn om je bestelling in bezit te krijgen:

- Bezorging in Amsterdam*: Helemaal gratis! We komen het ook nog eens persoonlijk bij je bezorgen. Lekker makkelijk, lekker Dorstlust. We bezorgen dagelijks tijdens kantooruren (09:00 tot 17:00) in Amsterdam.

- Bezorging in heel NL via PostNL: In heel Nederland kun je onze dranken toegezonden krijgen. Dit doen we in speciale dozen via PostNL, zodat de glazen flessen heelhuids in je bezit kunnen komen. Levering voor een volle doos (24 flessen, of 20 halve liters) is gratis! Minder bestellen kan natuurlijk ook, per doos rekenen we 6,- voor een tegemoetkoming in de verzendkosten. Als we je bestelling op de post gedaan hebben ontvang je de track&trace code om je bestelling te volgen.

- Bezorging in België:  Voilá, ook in België is het mogelijk om een doos met fijne frisdranken te ontvangen! Voor verzending van een doos (waar 24 flessen in passen, of 20 halve liters) rekenen we geen verzendkosten. Minder bestellen kan natuurlijk ook, per doos rekenen we 6,- voor een tegemoetkoming in de verzendkosten.

- Afhalen: Als je graag je bestelling af wil halen, omdat het lastig te zeggen is wanneer je precies thuis bent, of omdat je toevallig in de buurt bent dan kan dat natuurlijk ook. Gezellig zelfs! Afhalen kan bij onze winkel: de Drankerij in Amsterdam Oost; Pretoriusstraat 1, 1092 EW om precies te zijn. De Drankerij is geopend van woensdag t/m vrijdag van 12.00 tot 19.00, op zaterdag van 10:30 to 19:00 en op zondag van 13.00 tot 18.00.

* Postcodes met gratis bezorging in Amsterdam:
1011*, 1012*, 1013*, 1014*, 1015*, 1016*, 1017*, 1018*, 105*, 1061*, 1062*, 1064*, 1065*, 1066*, 1068*, 107*, 1081*, 1082*, 1083*, 1091*, 1092*, 1093*, 1094*, 1097*, 1096*

terug naar boven

Het is voor mij lastig om een krat naar drie hoog achter te tillen, doen jullie dit voor mij?

Ja.

Bij bezorging in Amsterdam doen we dit graag zelf voor je. Als het pakket via PostNL wordt bezorgd kunnen we dit niet garanderen, maar een vriendelijk woord doet vaak wonderen.

terug naar boven

Ik ben overdag nooit thuis. Bezorgen jullie ook 's avonds/ in het weekend?

Wij van Dorstlust proberen zo flexibel mogelijk te bezorgen in Amsterdam. Wanneer je in de shop een order plaatst, kan je daarom kiezen voor 2 opties:

In het weekend bezorgen wij in principe niet, maar PostNL vaak wel!

Tip voor bezorging via PostNL: Via PostNL kan je weliswaar geen voorkeurstijd vooraf aangeven, maar daar kan je na een eerste niet gelukte poging wel via je Track and Trace-code een voorkeur aangeven.

terug naar boven

Komen jullie langs om mijn lege kratten op te halen?

Bij bestellingen in Amsterdam wisselen we je lege kratten graag om bij het leveren van een nieuwe bestelling. Achteraf storten we het statiegeld van de teruggegeven kratten/flessen terug op je rekening. Easy does it.

Geen nieuwe bestelling, maar toch graag je lege kratten inleveren? Dat kan natuurlijk! Je kan je leeggoed altijd bij ons in de Drankerij in Amsterdam Oost langs komen brengen, dan kunnen we je het geretourneerde statiegeld teruggeven.

terug naar boven

Hoe werkt het statiegeld?

Op sommige producten in onze shop zit statiegeld. Met name de Duitse dranken doen nog actief mee aan het statiegeld systeem. Onze prijzen in de shop zijn altijd vermeld inclusief het statiegeld, zodat er geen onverwachte verrassingen zijn bij het afrekenen. Per product kan je zien hoeveel statiegeld er in rekening wordt gebracht.

Omdat we alleen in de regio Amsterdam zelf de dranken bezorgen, kunnen we daar bij een volgende bestelling je vorige lege krat/flessen ook weer meenemen. Geef het aan bij je bestelling, en we nemen het leeggoed weer mee bij bezorging. Het statiegeld storten we dan naderhand aan je terug.

terug naar boven

ADE

Hey brakke Harry’s!

Voordat we je brakke kop nog meer hoofdpijn bezorgen, check hier eerst de voorwaarden:

We bezorgen met liefde je bestelling bij je thuis, check hieronder of jouw postcode in het bezorggebied valt:

* Postcodes met gratis bezorging in Amsterdam:
1011*, 1012*, 1013*, 1014*, 1015*, 1016*, 1017*, 1018*, 105*, 1061*, 1062*, 1064*, 1065*, 1066*, 1068*, 107*, 1081*, 1082*, 1083*, 1091*, 1092*, 1093*, 1094*, 1097*, 1096*

We komen zo snel mogelijk bij je leveren als je je bestelling plaatst tussen 10:00 en 15:00 op 17 en/of 18 oktober. We sturen je dan een bericht hoe laat we verwachten bij je te zijn. Buiten die tijden bestellen kan natuurlijk ook, dan wordt je bestelling per post verstuurd en krijg jij het met een beetje mazzel door PostNL de volgende dag al thuis geleverd.

Alvast in huis halen voordat ADE (en je kater) begint? Mega goed idee; wij van Dorstlust proberen zo flexibel mogelijk te bezorgen in Amsterdam. Wanneer je in de shop een order plaatst, kan je daarom kiezen voor 2 opties:

 

Zie hieronder het schema:

Ik bestel:

Voor maandag 15:00 - levering per post op dinsdag / in Amsterdam op een door jou gekozen datum

Voor dinsdag 15:00 - levering per post op woensdag / in Amsterdam op een door jou gekozen datum

voor woensdag 15:00 - levering per post op donderdag / in Amsterdam op een door jou gekozen datum

Donderdag 17 oktober

Vrijdag 18 oktober 

Na vrijdag 17u, zaterdag of zondag bestellen? Dat kan; we gaan dan na het weekend zo snel mogelijk aan de slag om je bestelling bij je thuis te krijgen! Wil je toch bestellen? Check ons op Deliveroo!

Wil je meer bestellen tijdens ADE? Check dan graag eerst met ons of dat gaat lukken! :)